Sunday, June 17, 2012

6
KOMEN

ANDA PENGGEMAR POPCORN? BACA NI

Tahukah anda dengan memakan popcorn boleh mendatangkan penyakit kepada anda?

Sebenarnya kesannya bukan hanya apabila anda memakan popcorn ni. Hal ni terbukti apabila seorang usahawan yang mengusahakan jualan popcorn di Missouri, Amerika Syarikat telah disahkan mengalami masalah paru-paru dan doktor telah mengesahkan hanya 20 peratus daripada paru-parunya yang masih berfungsi. Penyebab utamanya ialah berpunca daripada menghidu popcorn yang dipanggangnya menggunakan microwave. Mungkin ini merupakan kesan jangka masa yang panjang. 

popcorn sering menjadi pilihan ketika menonton wayang.

    Perkara ini telah disahkan sendiri oleh Kementerian Kesihatan Amerika Syarikat sendiri. Puncanya adalah daripada zat kimia Diacetyl, sebuah bahan yang digunakan di dalam margerin dan telah digunakan di dalam proses menghasilkan popcorn. 

    Popcorn boleh menjadi makanan yang berbahaya jika aromanya dihidu setiap hari. Tetapi, jika dimakan sesekali tidak mengapa. Sekadar berkongsi sedikit maklumat mengenai makanan ringan kegemaran ramai ini.
Comments
6 Comments

6 komen si bijak pandai:

  1. Ya Allah... baru tahu.. selama nie kalau pergi tgok wayang mesti beli.. hurmm...selalu gak dlu sbb ena ni kaki wayang.. btw, terima kasih sgt2 for sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? sebenarnya banyak lahi yang kita x tahu..
      tapi kalau makan sesekali tu xpe la kot..

      Delete
  2. nsib baik aku tak suka mkn popcorn

    ReplyDelete
  3. owhh macam tu ye...hehe, nasib baiklah tak suka sangat pop corn....heheh...jomlah terjah entry sini plak =)


    http://cinqleafclover.blogspot.com/2012/06/bila-perempuan-tengok-bola-o.html

    ReplyDelete
  4. makanan zaman skrg sumer blh bg penyakit

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...