Wednesday, June 20, 2012

32
KOMEN

10 LUBANG TERBESAR DI DUNIA

Di seluruh dunia ini terdapat banyak lubang-lubang besar yang terhasil akibat daripada bencana alam dan aktiviti manusia untuk kegiatan industri. Lubang-lubang besar ini menjadi tumpuan pelancong yang ingin melihatnya dengan lebih dekat lagi.

#1. Mirny Diamond Mine of Siberia

#2. Great Blue Hole- Blize

#3. Burning Gates of Turkmenistan

#4. Kimberly Big Hole - South Africa

#5. Bingham Canyon Mine - Utah

#6. Glory Hole - California

#7. Diavik Diamond Mine, Canada

#8. Guatemala Sinkhole

#9. Huquicamata Copper Mine - Chile 

#10. Udachnaya Pipe - Russia
Comments
32 Comments

32 komen si bijak pandai:

  1. oke...agak2... kalau jatuh tu..apa akan jadi ek? boleh sampai kat dunia lain tak? :P

    ReplyDelete
  2. Amazing pict la dik... Tergamam sebentar dibuatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? terima kasih kepada photographer yang hebat2 ni.. :)

      Delete
  3. cane la agknye bleh tjadi lubang tu erk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana bencana alam dan juga kegiatan perindustrian melombong oleh manusia, dan terhasil la lubang2 ni

      Delete
  4. Replies
    1. aha.. thnx ika..
      banyak lagi yang kita tak tahu sebenarnya..

      Delete
  5. allahuakbar..rasa gerun melihatnya..kuasa allah tiada siapa mampu melawan..

    ReplyDelete
  6. takotnye tngok lubang guatemala tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha.. kalau yg tu jadi sebab bencana alam.. kalau jatuh dalam tu, xtau la cmne na ckp.. aha.

      Delete
  7. SubhanAllah..
    tkut pula tgok lubang2 tu..huuu >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.... jangan risau..
      M'sia blom ade lubang sedalam nih.. hehe

      Delete
  8. dalamnya lubang tu dah lah besar masuk tak keluar lak :(

    ReplyDelete
  9. salam kenal , tima kasih sudi ke blog akak... already hit u back...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal kembali.. :)
      sama-sama kak..

      Delete
  10. nice sahring..first time tgk ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay.. tengok la dua tiga kali pon xpe.. hehe

      Delete
  11. wahhh 1st time tgk...by the way sy dh follow sini jugak =)

    ReplyDelete
  12. takot lah plak . huhu
    mcm segi tiga bermuda pnye tmpat je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha.. kalau segi 3 bermuda tu dia yang "tarik" kita ke situ.. kalau lubang2 ni xkot..kalau kita terjun situ baru masuk lam lubang tu ..hehe

      Delete
  13. kalaulah termasuk dalam lubang tu..macam mana nak kluar balik eh..:P

    ReplyDelete
  14. masya'allah...serius! takut yang amat tengok lubang2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha.. so, bila nak pergi melawat tempat "menarik" cmni? hehehe...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...